måndag 12 januari 2015

Elefantminne.

Kan vi prata om när man gör bort sig på jobbet?

På mitt företag blev det en tjänst öppen ( inte just där jag jobbar men inom Norden) och den blev tillsatt av en person. En gång för länge sedan på en fest blev hen lite "överförfriskad" så att säga så hen somnade vid bordet. Hen somnade bredvid sin chef som kom förbi mitt bord och tog det hela med ro och sade till mig att " jag har lovat att väcka hen till efterrätten".  Det här rör sig nog om åtminstone kanske sex-sju år sedan. Minst. Det var det enda som hände att hen somnade.  

Iallafall fick hen den här högre tjänsten och direkt var det flera personer på mitt kontor som direkt nämnde den där händelsen när hen somnade.  Jag blev lite irriterad och sade lite bitskt att "vi kanske skulle släppa den där händelsen eftersom det var rätt många år sedan som det hände".  Jag tror nämligen att hen kommer klara av den nya tjänsten galant trots en powernap under en middagstillställning 2008 eller så.

Är det så här hos er? Är det alltid så att ett "misstag" på ett jobb och man blir synonymt med den händelsen?  Eller är det bara jag som jobbar med människor som har elefantminne?

4 kommentarer:

  1. Oh nej. Det finns elefanthjärnor överallt.

    SvaraRadera
  2. Här och på förra stället glömdes aldrig misstag bort. Tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Jag snubblade på min skor som jag tagit av mig, och gjorde ett rejält magplask mitt på golvet. Det är flera år sedan, men det roar mina kollegor oerhört fortfarande! Fast det är iofs inte på ett elakt sätt!

    SvaraRadera
  4. Tess- misstänkte det.
    HSG- ja... tycker det är dumt.
    IMH- Det är ju inte elakt egentligen...

    SvaraRadera