onsdag 7 januari 2015

Om Sig Och Kring Sig.

Det har visserligen varit värre men det ÄR ju fortfarande det här med att om jag bjuder en större grupp människor är jag alltid lite stressad över att alla ska ha det bra. Omtanke är en sak men när det blir så att jag letar i huvudet vad som kan vara en gemensam nämnare och därmed kan gå och liksom flika in ett samtalsämne som jag misstänker skulle passa. När jag har stora kalas gör jag bordsplacering och ägnar eoner av tid åt att tänka till vilka som skulle dels ha gemensamma intressen och dels inte känna varandra innan så att när väl minglet efter middagen börjar så känner man iallafall någon/några personer till.  Pojkvän är alldeles tvärt om och tänker att var och får ta ansvar för att ha roligt vilket jag håller med om när jag själv går på fest men kan inte släppa när jag själv har fest. Det är nästan på gränsen att vara stressande.


Är det bara jag som känner socialt ansvar så här?

5 kommentarer:

  1. Jag är likadan. Klarar inte av att ha stora grejer eller blanda folk just därför. Jag blir sömnlös och tror just att JAG har något slags ansvar för att alla ska ha roligt. Jag blir stressad om det bara kommer hem två personer till mig som inte känner varandra särskilt väl. Det är jobbigt :/

    SvaraRadera
  2. Stora kalas... Hm... Det var så länge sedan att jag knappt minna hur det var. Eventuella små kalas nuförtiden löser sig kemiskt på trevlighetsfronten pga alla är så lyckliga att någon ordnar något slags socialt umgänge ;)

    SvaraRadera
  3. IWNK- Två personer eller en vanlig middag får jag "jobba" på men fixar men när det är 25 som i detta fallet så hinner jag inte med... Men jag har vissa personer som jag VET är sociala så jag hoppas på lite ... hjälp så att säga.
    TantA- He he.. så kanske jag får tänka. :)

    SvaraRadera
  4. 25 personer eller mer är inget problem, jag förutsätter att det alltid finns någon socialt begåvad person med så det löser sig. Svårare då med några få som inte känner varandra, då är det mitt ansvar känns det som. Men du klarar det galant!

    SvaraRadera
  5. Lilianne- Jo det fixar sig men man vill ju väl. :)

    SvaraRadera