onsdag 18 mars 2015

Det Förstås.

Har suttit i videokonferens med en gäng från ett annat kontor och vi har nog aldrig träffats live innan förra veckans IRL-möte.  Tydligen hade det inte framgått av våra möten att jag är ganska lång ( 1,81) så det hade tydligen varit förvånande för några. Nu är jag bekväm med min längd men det fanns en period när jag tyckte det var rätt jobbigt att våra lång --- > läs tonåren. Jag var dels huvudet längre än de flesta  men även när jag höll på med hoppning och tokväxte en period så att jag blev sämre på att rida. Min ponny blev för liten men även för att jag inte behärskade min kropp på samma sätt som innan och följaktligen inte kunde göra mig "förstådd" av  hästen lika bra..

Men det slår mig gång på gång hur okej det är att berätta för någon att denne är lång ( för det vet man ju inte om??) men händer det lika ofta att man berätta hur liten/smal/tjock någon är? Eller gör man det ?  Jag vet inte riktigt för jag har aldrig varit liten eller väldigt smal/väldigt stor. Är det så? Jag är inte så förtjust i när man "berättar" för någon just smal/tjock/kort/lång för med största sannolikhet är det inga nyheter för vederbörande...

6 kommentarer:

  1. Ja, så himla konstig grej att göra: "Oj, vad kort du är!" Jag: "Nä hä, det har jag aldrig tänkt på!"

    SvaraRadera
  2. Jag har också kommit över de där längd-komplexen från tonåren, men gillar ändå inte att få kommentarer om hur LÅNG jag är (alltid med versaler). Konstigt att det är så många som känner sig tvungna att påpeka det. Aldrig någon som sagt "vilken stor NÄSA du har" eller "vilka små BRÖST du har", vilket ju tyder på att folk har något slags hyfs.

    SvaraRadera
  3. Frida- Det verkar inte folk säga lika mycket? Fast jag vet ju inte iofs för jag är ju väldigt okort...
    AK- Jag tycker det är så konstigt att de vill berätta min längd för mig... ? Jag är ju rätt medveten om min längd själv så att säga...

    SvaraRadera
  4. Kommentarer främst om min smalhet men även längd är oräkneliga.... särskilt under den period i livet då jag var som mest obekväm med det.

    SvaraRadera
  5. Men alltså, det är inte ok stt kommentera någons utseende! En av graviditeterna så vet jag inte hur många som kommenterade min ENORMA mage, i deras tycke, blev ledsen mer än en gång. Jag gick upp 12kg, tyckte själv att jag var fin...

    SvaraRadera
  6. Karro- Det är så jäkla fräckt så idiotiskt så dumt..
    Annika- Det var en av de saker som jag HATADE med att vara gravid..

    SvaraRadera