lördag 7 mars 2015

Kaniner, kaniner här var det kaniner.

Grannarna har en kanin i en bur utanför huset.  Lilla G och jag har varit och tittat på den här kaninen två gånger.  Ena gången satt kaninen i sin bur och andra gången skuttande den runt på gräsmattan. Lilla G blev OERHÖRT fascinerad av denna kaninen och varje dag hem från dagis så fort vi kommer in på vår gata vill hon titta på kaninen. Fast eftersom den här kaninen gick och dog dagen efter vårt andra besök blir det lite svårt att titta på den.  Men Lilla G vill ändå varje dag efter dagis titta på kaninen och vi har varit och tittat på husväggen där kaninen hade sin bur och vi har tittat på gräsmattan där kaninen skuttade runt och jag har sagt att det inte är någon kanin där nu. Hjälper föga för har Lilla g sett en kanin där så har Lilla G sett en kanin där. Till slut sade en kollega att jag fick köpa en annan kanin till henne istället vilket jag gjorde och hade väl en rookie-morsas hopp om att det skulle bytas fokus. Men icke. Nu har hon istället den här kaninen, hon letar efter grannens kanin så fort vi kommer utanför dörren och när vi ritar ska vi rita kaniner. Lilla G <3 kaniner helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Åh ungar. Du måste ge henne en levande kanin tror jag!!

    SvaraRadera
  2. Annika- ja.. jag hade gärna haft tusen djur här men det känns som det räcker med katterna för nu.. ( fast jag är sugen!)

    SvaraRadera