lördag 7 mars 2015

När Huvudet Är Dumt Får Fötterna Lida.

Häromdagen köpte jag två par skor. Jag är nöjd med priset ( femtio procent rea och ytterligare procent på halva priset) och de är rätt storlek.  Eller rätt storlek ungefär för det behövs att töjas ut en smula. Speciellt stövlarna klämmer lite längs vaderna. Så undertecknad varvar dessa två par skor på jobbet, ni vet ett par timmar här och ett par timmar där och tänker att jag om  xxxx ( lägg in valfritt tidsintervall) kommer kunna gå ut på stan ( flera kilometer) med dessa små skönheter.  Men först töja ut och mässa "vill man vara fin får man lida pin" inne i mitt huvud. Min chef var här från Stockholm samma vecka och jag meddelade henne att jag gick in skor så tyckte hon att jag var sur fick hon säga till så skulle jag byta till ett par andra mer fotvänliga skor...

Stövlarna är hel-svarta. Låt er inte luras av ljuset.

2 kommentarer:

  1. Fiina! Men jag tycker synd om dina fötter, mina numera knöliga fötter beror på exakt detta! Tips! Skomakaren kan lästa ut skor, om de är helt av skinn. Kram!

    SvaraRadera
  2. Lilianne- Ska ge det en stund till för det märks redan skillnad annars blir det skomakaren. <3

    SvaraRadera