tisdag 26 maj 2015

Låtsades Inte Om.

Träffade en gammal kollega igår för ett glas vin och lite mat och hon var sen så jag satte mig på ett torg och tänkte bara stirra lite.  Lite nervös för att sitta ensam på bänkar på torg har jag lärt mig vissa saker om och himla sällan man får sitta där HELT ensam. Det kommer alltid någon som vill sälja något/ är alkoholpåverkad/ vill ha pengar  etc etc.  Nu kom det en man och satte sig bredvid mig och frågade snällt om han fick. Jag flyttade mig åt sidan och stoppade tillbaka lurarna i öronen. Han harklade sig ( och rätt högt eftersom jag hörde ändå) och harklade sig .... harklade sig lite till och jag bad till alla gudar i hela världen som tycker det är skönt att man kan sitta ensam på ett torg utan att behöva prata med någon.  Om det var alla gudar i världen eller om det var det faktum att jag inte tog ur lurarna ur öronen vet jag inte men till slut gick han iallafall.  Min kollega kom sedan och räkorna, sällskapet samt det vita vinet var fabulöst. Sådana måndagar vi gillar helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Ja, varför är det alltid en massa påfluget folk som vill HA saker av en så fort man rör sig på allmän plats? Men påflugna människor som fattar vinken, det är ju ändå den sortens påflugna människor man gillar bäst.

    SvaraRadera
  2. Akan-Kakan- Och de som ser varje möjlighet när man sitter still att komma fram...

    SvaraRadera