lördag 21 november 2015

Jakten På Barnet.

På namngivningskalaset igår lyckades Lilla G nå skålarna med godis och norpa ett par tre gelegodisar. Det var första gånget som hon fick smaka ( eller fick och fick det var verkligen inte meningen) men eftersom hon uppenbarligen har teleskop-armar så blev det så här. Om hon gillade det? Låt mig uttrycka mig så här:

Bajsar björnen i skogen?
Har påven en lustig hatt?
Sover Dolly Parton på rygg?

Dessutom hade hon tokvägrat att sova middag men somnat hon tio minuter i bilen på vägen dit hence hon var på ett strålande humör vill jag lova. Strålande som i "strålande". Som i "STRÅLANDE". Eller som jag kommenterade för min kompis " Hon får mig att utvecklas som mamma idag"och så skrattade jag för vad ska man göra?

Hon ratade fikat totalt och fikat mina vänner var som en dröm I tell you that. Hon sprang istället som ett skållat troll mellan piano, trappen upp och gjorde utfall mot gelegodiset. Det var verkligen jätteroligt att punktmarkera henne så att den andra vuxna kunde trycka i sig tårtan och kaffet för att sedan byta av.

Så vi åkte hem igen. 

2 kommentarer: